REGULAMIN ORGANIZACYJNY
podmiotu wykonującego działalność leczniczą
Medical Hair Poland Sp. z o.o.
(dalej jako „Regulamin”)
§ 1.
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez
podmiot leczniczy działający pod firmą Medical Hair Poland Sp. z o.o. z siedzibą w
Lublinie
(20-844) przy ul. Braci Wieniawskich 12B, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego numerem KRS: 0000135633, NIP: 7121017670,
wysokość kapitału zakładowego 250 000 zł, wpisaną do Rejestru Podmiotów
Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Lubelskiego
pod nr księgi 000000007597, (dalej jako „Klinika”). - Klinika działa na podstawie:
1) powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:
a. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U.2022.633 t.j.),
b. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
(Dz.U.2020.0.849 t.j.).
2) wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego
przez Wojewodę Lubelskiego.
3) Regulaminu. - Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Kliniki, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Kliniki na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów Kliniki, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie Kliniki w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 2.
Cele i zadania
- Celem działania Kliniki jest prowadzenie działalności leczniczej na zasadach wskazanych w Regulaminie oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia, w szczególności poprzez udzielanie kompleksowych i specjalistycznych świadczeń zdrowotnych przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, udzielanie świadczeń z zakresu chirurgii plastycznej, flebologii i chirurgii naczyniowej, laryngologii, chirurgii ogólnej oraz transplantacji włosów, a także pozostałych w zakresie wynikającym ze specjalizacji poradni prowadzonych przez Klinikę.
- Zadaniami Kliniki są:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
2) promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
3) wykonywanie innych zadań w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3.
Struktura organizacyjna
- Klinika wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą Zakład Opieki Zdrowotnej Medical Esthetic.
- W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
- Jednostka organizacyjna AMBULATORIUM MEDYCZNE MEDICAL HAIR & ESTHETIC
w Lublinie, ul. Braci Wieniawskich 12B:
VIII – 1220 Poradnia Neurologiczna (VII – 022);
VIII – 1600 Poradnia okulistyczna (VII – 023);
VIII – 1030 Poradnia endokrynologiczna (VII – 024);
VIII – 1610 Poradnia otolaryngologiczna (VII – 025);
VIII – 1100 Poradnia kardiologiczna (VII – 026);
VIII – 1050 Poradnia gastroenterologiczna (VII – 027);
VIII – 1000 Poradnia chorób wewnętrznych (VII – 028);
VIII – 1200 Poradnia dermatologiczna (VII – 029);
VIII – 1580 Poradnia chirurgii urazowo-ortopedycznej (VII – 030);
VIII – 1530 Poradnia chirurgii naczyniowej (VII – 031);
VIII – 1160 Poradnia medycyny pracy (VII – 032);
VIII – 9450 Gabinet zabiegowy (VII- 034-039); - Jednostka organizacyjna Ambulatorium Medical Hair & Esthetic w Warszawie,
ul. Ogrodowa 48:
VIII – 1500 Poradnia chirurgii ogólnej (VII – 040);
VIII – 1550 Poradnia chirurgii plastycznej (VII – 042);
VIII – 1530 Poradnia chirurgii naczyniowej (VII – 041);
VIII – 1450 Poradnia ginekologii i położnictwa (VII – 017);
VIII – 1200 Poradnia dermatologiczna (VII – 043);
VIII – 1452 Poradnia ginekologiczna (VII – 044);
VIII – 1640 Poradnia urologiczna (VII – 045);
VIII – 1506 Poradnia proktologiczna (VII – 046);
VIII – 9450 Gabinet diagnostyczno-zabiegowy (VII – 047-048);
VIII – 7210 Pracownia USG (VII – 049); - Zakład Opieki Zdrowotnej MEDICAL ESTHETIC w Warszawie, ul. Modzelewskiego
17:
VIII – 4924 Dział farmacji szpitalnej (VII – 051);
VIII – 4670 Oddział leczenia jednego dnia (VII – 002);
VIII – 4910 Blok operacyjny (VII – 014);
VIII – 1550 Poradnia chirurgii plastycznej (VII – 020);
VIII – 1530 Poradnia chirurgii naczyniowej (VII – 054);
VIII – 9000 Poradnia medycyny estetycznej (VII – 053);
VIII – 1500 Poradnia chirurgii ogólnej (VII – 055);
VIII – 1610 Poradnia otolaryngologiczna (VII – 052); - Wszystkie jednostki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Kliniki pod względem diagnostyczno-leczniczym oraz administracyjno-gospodarczym. Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Szczegółowy zakres czynności pracownika Kliniki określa umowa o pracę oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
- Szczegółowy zakres czynności współpracownika Kliniki określa umowa kontraktowa o świadczenie usług.
§ 4.
Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
Klinika Medical Hair Poland Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w zakresie
ambulatoryjne świadczenia zdrowotne oraz stacjonarne i całodobowe świadczenie
zdrowotne – szpitalne.
§ 5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w pomieszczeniach Medical Hair & Esthetic,
zlokalizowanych w: Lublinie, przy ul. Braci Wieniawskich 12B oraz w Warszawie,
przy ul. Ogrodowej 48 i ul. Modzelewskiego 17. - Klinika udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w Regulaminie
z zapewnieniem właściwej dostępności oraz jakości świadczeń w jednostkach
organizacyjnych wyodrębnionych w zakładzie leczniczym, w sposób gwarantujący
pacjentom dogodną formę korzystania ze świadczeń. - Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 7:00 do 19:00 w jednostce przy
ul. Modzelewskiego 17 w Warszawie oraz w godz. 8:00 – 19:00 w jednostkach przy ul.
Ogrodowej 48 w Warszawie oraz ul. Braci Wieniawskich 12B w Lublinie. Przyjęcia
pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem
lub jego przedstawicielem ustawowym w sposób określony w ust. 6. W szczególnie
uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w
innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego
przedstawicielem ustawowym. - Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście, telefonicznie (nr tel. 695938 094, 505 345 509 lub 609 202 229) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. W trakcie rejestracji pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód
tożsamości, podać numer PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu. W recepcjach poszczególnych jednostek, poza możliwością ustalenia
daty świadczenia, pacjent może uzyskać informacje na temat świadczeń dostępnych w Klinice, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu, wymaganych dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia, wyników badań niezbędnych podczas wizyty,
zasad udostępniania dokumentacji medycznej oraz organizacji pracy poszczególnych
jednostek. - Płatność za udzielone świadczenia następuje z góry przed udzieleniem świadczenia.
W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia
świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak
również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za
świadczenia dodatkowe następuje po ich udzieleniu, nie później jednak niż w dniu
wizyty. - W przypadku zabiegów operacyjnych, po konsultacji i kwalifikacji do zabiegu pacjent
dostaje wiadomość e-mail zawierającą takie informacje jak rodzaj planowanego
zabiegu, cenę zabiegu oraz dokumenty, z którymi należy się zapoznać przed
przystąpieniem do operacji, tj. informacja o zabiegu, świadoma zgoda na zabieg, spis
badań, zalecenia przedoperacyjne oraz informacje dotyczące wpłaty zadatku. W
zależności od rodzaju planowanego zabiegu operacyjnego, wiadomość może
zawierać bardziej szczegółowe informacje, takie jak np. rodzaj oraz wielkość
implantów. - Zadatek na poczet świadczenia medycznego, wynoszący 2 000 (dwa tysiące) złotych
jest przewidziany w przypadku wszystkich zabiegów operacyjnych w znieczuleniu
ogólnym oraz w wysokości 1 000 zł (jeden tysiąc złotych) w przypadku pozostałych
zabiegów. Termin dokonania wpłaty zadatku wynosi siedem dni od daty rezerwacji
terminu operacyjnego. - W przypadku nie odnotowania faktu uiszczenia zadatku, Klinika jest uprawniona do
odwołania zaplanowanego zabiegu. - Dokonanie przelewu w ramach zadatku w wyznaczonej wysokości oraz terminie
gwarantuje wykonanie świadczenia w ustalonym terminie za cenę ustaloną podczas
konsultacji. Zadatek nie podlega zwrotowi, gdy świadczenie nie może być udzielone
z przyczyn leżących po stronie Pacjenta, a w szczególności:
1) braku kompletu wyników zleconych badań laboratoryjnych;
2) nieprzestrzegania przedoperacyjnych zaleceń lekarskich (nie pozostanie na czczo,
nie odstawienie leków zaburzających krzepliwość krwi lub nie przyjęcie zaleconych
leków);
3) złego stanu zdrowia nie potwierdzonego zaświadczeniem lekarskim;
4) nieuiszczenia pełnej opłaty za operację;
5) odwołania zaplanowanego terminu operacji przez Pacjenta jeżeli do daty operacji
pozostanie mniej niż 14 dni. - Warunkiem przeprowadzenia zabiegu operacyjnego jest uiszczenie całości opłaty za
zabieg przed przystąpieniem do udzielania świadczenia medycznego. W przypadku
dokonania płatności za pomocą przelewu bankowego, opłata jest uznawana za
uiszczoną po zaksięgowaniu się środków na rachunku bankowym Kliniki. - Klinika akceptuje następujące formy płatności:
1) gotówka;
2) przelew bankowy;
3) karta kredytowa/płatnicza
4) kredyt udzielony za pośrednictwem Santander Consumer Bank S.A. - Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń pacjent zobowiązany jest udzielić
personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą
niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym
w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań. - Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
1) rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
2) dokonanie zapłaty za świadczenia,
3) wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń
zdrowotnych,
4) udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 12;
5) pozytywnej kwalifikacji Pacjenta. - Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Klinikę
przysługują wszelkie prawa pacjenta zastrzeżone w przepisach prawa powszechnie
obowiązującego.
§ 6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
- Klinika organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom
możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń. - Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o
obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik. Aktualny cennik dostępny jest
na stronie www.chiruegiaestetyczna.pl, www.lublin.chirurgiaestetyczna.pl,
www.zylaki.pl w zakładce „Cennik”. Ostateczna cena konkretnego świadczenia
podczas konsultacji przed zabiegowej ze specjalistą może ulec zmianie od podanej w
Cenniku, a jej indywidualne uzgodnienie z Pacjentem następuje przed
przystąpieniem do udzielania świadczenia. Kalkulacja wynagrodzenia za świadczenia
uwzględnia zużycie niezbędnych materiałów oraz leków, długość trwania zabiegu,
rozległość obszaru ciała pacjenta objętego zabiegiem, zaangażowanie personelu
asystującego. - Klinika zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia pacjenta lub zaprzestania
dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
1) jeżeli stan zdrowia pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń
zdrowotnych;
2) w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 Regulaminu;
3) w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na
bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
4) w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub
inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków określonych w Załączniku nr 1
do Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca
albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;
5) w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe
z przyczyn niezależnych od Kliniki.
§ 7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne w Klinice są wykonywane przez personel posiadający
odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach. - Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie
z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach
odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i
sanitarnym. - Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki
zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§ 8.
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
oraz pobierania opłat za jej udostępnienie
- Klinika prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach
określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych. Dokumentacja medyczna, co do
zasady, prowadzona jest w formie elektronicznej oraz papierowej - Klinika zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej.
Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w
przepisach prawa powszechnie obowiązującego. - Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej może zostać złożony w formie
pisemnej, ustnej bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić tylko pod warunkiem
dokonania uprzedniej weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej o jej udostępnienie. - Klinika udostępnia dokumentację medyczną: pacjentowi, którego dokumentacja
dotyczy za okazaniem dokumentu tożsamości, przedstawicielowi ustawowemu
pacjenta za okazaniem odpowiedniego dokumentu, osobie pisemnie upoważnionej
przez pacjenta w dokumentacji medycznej za okazaniem dowodu tożsamości oraz
innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. - Wniosek o udostępnienie dokumentacji złożony w formie pisemnej lub za
pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej powinien zawierać dane
pacjenta, którego dokumentacja medyczna dotyczy, tj. nr PESEL, imię i nazwisko
pacjenta, jego adres, który będzie się pokrywał z danymi podanymi przez pacjenta w
dokumentacji Kliniki. Wzór wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej
zawiera Załącznik nr 2 do Regulaminu. - Klinika udostępnia dokumentację bez zbędnej zwłoki pacjentowi, jego
przedstawicielowi ustawowemu bądź osobie przez pacjenta upoważnionej. - Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w jednostkach organizacyjnych Kliniki;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków, w tym na
informatycznym nośniku danych;
3) poprzez wysłanie dokumentacji przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru;
4) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu
po wykorzystaniu na żądanie organów władzy publicznej albo sądów
powszechnych,
a także w przypadku gdy zwłoki w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować
zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
5) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (wiadomość szyfrowana); - Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej zarówno w
wersji papierowej, jak i na elektronicznym nośniku danych, Klinika nie pobiera
żadnych opłat. - Odmowa wydania dokumentacji medycznej przez Klinikę wymaga zachowania formy
pisemnej.
§ 9.
Sposób kierowania jednostkami organizacyjnymi Kliniki
- Działalnością Kliniki, kieruje kierownik Kliniki („dalej jako Kierownik”) ustanowiony przez Zarząd Kliniki.
- Kierownik prowadzi sprawy Kliniki i reprezentuje ją na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
- Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Kliniką oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (Kierownik medyczny)
§ 10.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Klinika współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą dotyczyć może w szczególności zapewnienia prawidłowości diagnostyki i leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych. Klinika może udostępniać podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§ 11.
Monitoring wizyjny pomieszczeń ogólnodostępnych
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu Kliniki prowadzi się obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.
- Monitoringiem wizyjnym objęte są pomieszczenia ogólnodostępne takie jak: wejścia do zakładu leczniczego, poczekalnie, rejestracje oraz ogólnodostępny korytarz. Miejsca objęte monitoringiem są oznaczone odpowiednimi tabliczkami informacyjnymi.
- Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, Klinika przetwarza wyłącznie w celu, o których mowa w ust. 1.
- Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres nieprzekraczający trzech miesięcy. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.
- Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Kierownik Kliniki informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie Kliniki.
§ 12.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2022r.
- Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel Kliniki oraz osoby współpracujące z Kliniką oraz wszystkich pacjentów Kliniki.
- Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Kliniką.
- Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne, aktualnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Kierownik: MIROSŁAW KOROLCZUK